Snabb och tillförlitlig Executive Interim Management för alla dina behov

publicerad 2 juli 2024

Semestern är en tid för avkoppling och återhämtning. Det är också en tid då många reflekterar över den egna tillvaron, och kommer ibland till insikten att de är redo att söka sig vidare efter nya utmaningar. När beslutet är fattat kommer beskedet om uppsägning ofta oväntat för arbetsgivaren. I vissa fall är dessutom tajmingen särskilt dålig, ofta när flera personer väljer att sluta samtidigt eller när det rör sig om en nyckelperson. Det som blir problematiskt är främst kopplat till att hösten för många organisationer är en period då man växlar upp och investerar för framtiden. Att då behöva starta upp en tidskrävande rekryteringsprocess inskränker på den eftertraktade accelerationskraften i de projekt och förändringsarbeten som är planerade.

Alltid redo med Executive Interim Management

Att jobba med Executive Interim Management innebär att alltid ha jour och stå redo i startgroparna oavsett när startskottet går. Uppstår det behov så finns vi alltid tillgängliga för att hjälpa till. Brinner det riktigt akut, det vill säga när ni verkligen behöver någon aktivt i uppdrag redan i morgon, så utgår vi från etablerade kontaktnät för att kunna leverera inom det tidsintervallet. Följer ert behov däremot en mer ”normal” tidsplan så är vår standardprocess cirka en vecka från uppstart till dess kandidaten startar.

Snabba och effektiva lösningar

Skulle det oväntade hända kan du som arbetsgivare eller chef vara lugn. Vi finns här för att hjälpa dig, även under semestertider. Efter att vi förstått behovets karaktär sätter vi direkt igång och ni får slutkandidater presenterade inom 2–3 arbetsdagar, något som gör att rätt person som standard kan vara på plats inom en vecka. Otroligt tidseffektivt och smidigt.

Fokus på kvalitet och matchning

Att leverera en kandidat snabbt är en sak, att leverera bästa tillgängliga kandidat är en helt annan. Vi har under våra 10 år som leverantör av Executive Interim itererat och fortsatt utveckla vår process, något som vi fortsätter att göra kontinuerligt, för att leverera bästa möjliga resultat. Vi skiljer oss från många andra aktörer som levererar interim-chefer på så sätt att vi börjar med “ett blankt papper” i varje sökprocess. Vi identifierar alltid de unika behoven för varje uppdrag och vad det därmed ställs för krav på erfarenheter och kunskaper, vilket vi sen går ut och matchar kandidater mot. Vidare inkluderar vi vikten av kulturell matchning då det är en viktig ingrediens för ett framgångsrikt uppdrag.

En öppen och inkluderande process

De individer som matchar samtliga parametrar bäst är de slutkandidater vi presenterar för er. Vi har således inga “egna” konsulter som vi premierar utan tror helhjärtat på en öppen och inkluderande process för att landa i rätt interim-konsult för uppdraget. Presentationen av slutkandidaterna till dig som kund sker alltid anonymiserat. Således säkerställer vi att ni som kund ges bästa möjliga förutsättningar i valet av slutkandidat, baserat på det som är av vikt för hens matchning mot uppdraget.

Kontakt och vidare diskussion

Om eller när behov uppstår i sommar så kan vi alltså snabbt ha den bäst matchade personen till rollen på plats i verksamheten utifrån ert önskade startdatum. Har ni ett behov eller vill diskutera mer om hur vår process fungerar så är ni välkomna att höra av er.

Share article:

Kontakt

Björn Ulfberg
Associated Senior Consultantbjorn.ulfberg@michaelberglund.se
Celia Ahlström
Associated Consultantcelia.ahlstrom@michaelberglund.se

Sign up for our newsletter

Get the latest news on leadership, board engagement and career development. You’ll find out about our publicly advertised jobs and upcoming leadership courses, and get invitations to seminars and events you won’t want to miss.